En blogg från Högskolan i Borås
Här bloggar Högskolan i Borås studenter från världens alla hörn. Några är utbytesstudenter, några göra sina uppsatser och ex-jobb och några gör praktik utomlands. Följ dem under deras resor och läs om deras möten med nya människor och nya kulturer.

2016-04-27

UPDATE + BILDBOMB

Hejhej! Ellen här.

Den sista månaden här har gått alldeles för snabbt och nu på Fredag är vår resa och liv här över. Jag har jättemycket ångest inför att åka hem till Sverige igen, detta har varit bland det bästa jag gjort i mitt liv. Jag hade aldrig vågat drömma om att det skulle bli så bra som det blev. Nu har man precis fått ett riktigt liv här, man kan spanska bra, vädret är underbart och man har träffat många nya vänner och vant sig vid kulturen, till och med börjat gilla den. Här är man en väldigt lycklig person och skrattar mest hela tiden. Det har varit en otrolig erfarenhet och upplevelse, älskar denna staden och Spanien.

Jag har haft praktik en månad på en dialysavdelning och Hannah har varit på en hematolog/onkologmottagning inriktad på dagvård. Vi har båda trivts men att vara på Dialysen har varit komplicerat då det är väldigt specifikt. Över lag är det intressant att vara på sjukhus i Spanien, att se nya sätt att arbeta på men också att se vad man inte bör göra vilket har gett oss mycket reflektion.

Under denna månaden har jag hunnit med en weekend i min favoritstad Barcelona samt att jag och Hannah besökt staden ytterligare en gång för shopping och livsnjut. Vi har varit ute mycket med vänner, ätit goda middagar, badat och solat på stranden, besökt intill-liggande städer och jag har åkt helt oplanerat ensam till Mallis på en weekend, vilket var en upplevelse kan jag lova! här har man verkligen levt livet och tagit dagarna som de kommer. Tarragona, vi ses snart igen!




























// Ellen

No comments:

Post a Comment